De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: DV eerste orde eerste graad met te scheiden variabelen

mag ik op het examen als ik iets moet berekenen de solver gebruiken? Of kan je dat alleen gebruik ter controle..

voorbeeld:
er staat een normale verdeling en daar moet je de standaardafwijking van berekenen

Antwoord

In het geval van jouw voorbeeld volstaat het (voor mij) om een schets te maken van de normale verdeling, met daarin aangegeven de informatie die je weet (gemiddelde, grens, gearceerd gebied). Als je vervolgens opschrijft dat je met de solver de onbekende standaardafwijking hebt berekend, heb je voor mij voldoende laten zien hoe je aan je antwoord bent gekomen.
In het algemeen geldt dat als je grafische rekenmachine gebruikt (en in het bijzonder de solver), je duidelijk maakt wat je hebt willen berekenen en op welke manier, zodat iemand anders jouw manier op zijn/haar rekenmachine kan herhalen en controleren.
Ik raad je wel sterk aan om dit bovenstaande nog even met je docent te bespreken. Hij/zij zal het uiteindelijk moeten goedkeuren en eventueel verdedigen tegenover de tweede corrector.

Voor de volledigheid. Je mag de grafische rekenmachine (en in het bijzonder de solver) altijd gebruiken als in de vraagstelling alleen staat 'bereken ...'.
Als er staat 'bereken exact...' of 'bereken algebraïsch...' mag je grafische rekenmachine alleen als controlemiddel gebruiken.

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Differentiaalvergelijking
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:18-5-2024